Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
ATENA Didaktik
Registrera
Logga in
Hem
Om tidskriften
Senast publicerade
Tidigare nummer
Skicka in
Redaktion
Kontakt
In English
Sök
Vol 4 Nr 1 (2022)
Publicerad:
2022-06-22
DOI:
https://doi.org/10.3384/atena.2022.4.1
Redaktionen har ordet
En bredd av utgångspunkter för dialog
PDF
XML
Notiser från forskningsfronten
Att sätta ord på elevers kunnande i teknik
Karin Stolpe
PDF
XML
Elever har ojämn kunskap om tekniska system
Gunnar Höst
PDF
XML
Viktigt låta elever samtala under laborationer
Ulrika Bossér
PDF
XML
Svårt för lärare att bedöma laborativt arbete rättvist
Emilia Fägerstam
PDF
XML
Det är svårt att se helheten i tekniska system
Emilia Fägerstam
PDF
XML
Dags för kroppen att bli ett innehåll i fysik?
Torodd Lunde
PDF
XML
Utforska representationer banar väg för meningsskapande
Torodd Lunde
PDF
XML
Reflektioner från praktiken
Lässtrategier i teknikämnen ger elever redskap för att utveckla yrkeskunskap
Malin Viklund
PDF
XML
Direkt bedömning - ett exempel på kollegialt lärande i fysik på gymnasiet
Simon Holmström
PDF
XML
Forskningsrapporter
Fysik och kemi i fokus för kommunikationen mellan lärare och barn i förskolan
Marie Fridberg, Agneta Jonsson, Andreas Redfors, Susanne Thulin
PDF
XML
Forskningsgenomgångar
Barns perspektiv och delaktighet i undervisning för hållbar utveckling
Ulrika Bossér
PDF
XML