Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
ATENA Didaktik
Registrera
Logga in
Hem
Om tidskriften
Senast publicerade
Tidigare nummer
Skicka in
Redaktion
Kontakt
In English
Sök
Vol 5 Nr 1 (2023)
Publicerad:
2023-06-22
DOI:
https://doi.org/10.3384/atena.2023.5.1
Redaktionen har ordet
Artiklar om teknikdidaktisk forskning i ATENA Didaktik - en överblick
PDF
XML
Notiser från forskningsfronten
Många utmaningar när programmering integreras i undervisningen
Konrad Schönborn, Gunnar Höst
PDF
XML
Teknikundervisning förmedlar flera olika bilder av teknik
Per Högström, Maria Sparf
PDF
XML
Kontinuitet är viktigt för kontextbaserad NV-undervisning
Gunnar Höst
PDF
XML
Ritande kan stödja barns och elevers lärande i naturvetenskap
Gunnar Höst
PDF
XML
Lärare ändrar sin undervisning efter learning study
Karolina Broman
PDF
XML
Programmering kan ses som ämnesinnehåll i teknik
Gunnar Höst
PDF
XML
Designprocesser kan stödja teknisk bildning om hållbar utveckling
Gunnar Höst
PDF
XML
Lärare behöver ge eleverna stöd att tolka representationer i kemiklassrummet
Konrad Schönborn, Gunnar Höst
PDF
XML
Förenklad bild av naturvetenskap i skolan
Ulrika Bossér
PDF
XML
Reflektioner från praktiken
Låt NO-språket gro med PEN-modellen
Richard Kristiansson
PDF
XML
Forskningsrapporter
Teknisk förändring som innehåll i teknikundervisning
Kunskap, begrepp, progression
Jonas Hallström
PDF
XML